Plans de desplaçaments d’empresa (PDE)/
Com millorar l’accessibilitat i mobilitat dels treballadors i visitants d’una empresa o administració./
Plans de desplaçaments d’empresa (PDE)/
Com millorar l’accessibilitat i mobilitat dels treballadors i visitants d’una empresa o administració./
El Pla de Desplaçaments d’Empresa (PDE) és un conjunt d’actuacions encaminat a optimitzar les condicions de mobilitat dels treballadors i visitants en l’entorn dels llocs de treball.
A partir de l’anàlisi de les necessitats de mobilitat de treballadors i visites, es busca racionalitzar l’ús del vehicle privat i afavorir l’ús de modes de transport alternatius: transport públic o autobús d’empresa, bicicleta, desplaçaments a peu o promoció del cotxe compartit.
L’acord de Govern GOV/127/2014 va aprovar el pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire a les zones de protecció atmosfèrica, segons el qual han d’elaborar un PDE tots els centres generadors de mobilitat que generin més de 5.000 viatges al dia.
El Pla director de Mobilitat 2020-2025 de l’ATM de Barcelona va més enllà i proposa que es redactin aquests plans a totes les empreses a partir de 200 treballadors en l’àmbit 40 establert en el Pla d’actuació per la millora de la qualitat de l’aire (PQA), tot mantenint l’anterior llindar de 500 treballadors per a les empreses de la resta de l’àmbit del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona.
A més, en aquest àmbit també caldrà que redactin un PDE aquelles empreses que es considerin que són una implantació singular segons el decret 344/2006, de 19 de setembre.
Cinesi ofereix assessorament en la redacció dels PDE, des de l’elaboració d’una diagnosi precisa i la identificació de les necessitats de desplaçament dels treballadors i visites, fins la definició i seguiment d’objectius i actuacions consensuats en el context específic de cada empresa.
El Pla de Desplaçaments d’Empresa (PDE) és un conjunt d’actuacions encaminat a optimitzar les condicions de mobilitat dels treballadors i visitants en l’entorn dels llocs de treball.
A partir de l’anàlisi de les necessitats de mobilitat de treballadors i visites, es busca racionalitzar l’ús del vehicle privat i afavorir l’ús de modes de transport alternatius: transport públic o autobús d’empresa, bicicleta, desplaçaments a peu o promoció del cotxe compartit.
L’acord de Govern GOV/127/2014 va aprovar el pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire a les zones de protecció atmosfèrica, segons el qual han d’elaborar un PDE tots els centres generadors de mobilitat que generin més de 5.000 viatges al dia.
El Pla director de Mobilitat 2020-2025 de l’ATM de Barcelona va més enllà i proposa que es redactin aquests plans a totes les empreses a partir de 200 treballadors en l’àmbit 40 establert en el Pla d’actuació per la millora de la qualitat de l’aire (PQA), tot mantenint l’anterior llindar de 500 treballadors per a les empreses de la resta de l’àmbit del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona.
A més, en aquest àmbit també caldrà que redactin un PDE aquelles empreses que es considerin que són una implantació singular segons el decret 344/2006, de 19 de setembre.
Cinesi ofereix assessorament en la redacció dels PDE, des de l’elaboració d’una diagnosi precisa i la identificació de les necessitats de desplaçament dels treballadors i visites, fins la definició i seguiment d’objectius i actuacions consensuats en el context específic de cada empresa.
Eines/
El SIG (Sistema d’Informació Geogràfica) és una eina sofisticada d’anàlisi que utilitzem habitualment i que s’engloba en el grup de noves tecnologies de la informació. És un sistema capaç d’emmagatzemar, analitzar i mostrar informació geogràfica. Té, per tant, la particularitat d’integrar la variable espacial, i això el converteix en una eina molt potent per recolzar qualsevol tipus d’estudi o projecte, per tal d’ajudar a la presa de decisions.
En els gràfics de la imatge d’aquí dalt es poden veure algunes de les seves aplicacions en projectes de Cinesi.
Els models de simulació són programes informàtics de gran utilitat que permeten planificar i gestionar el transport. Entre les seves aplicacions destaquen l’anàlisi de xarxes, l’anàlisi de transport de viatgers, la creació de models de demanda i planificació del transport, el disseny de rutes de vehicles i logística, així com la gestió del territori, entre d’altres.
A Cinesi utilitzem dos models de simulació en funció de l’àmbit d’estudi, el TransCAD, pels àmbits macroscòpics i l’AIMSUN, per àmbits més petits.
TransCAD. És un model de simulació macroscòpica que s’utilitza principalment per a estudiar la mobilitat en vies de caràcter supramunicipal. Mitjançant un sistema d’informació geogràfica (SIG), aquest programa permet emmagatzemar i analitzar dades per a qualsevol tipus de transport.
AIMSUN. És un model de simulació de tipus microscòpic i s’utilitza per estudiar la mobilitat en xarxes urbanes. Permet el seguiment vehicle a vehicle i la visualització d’aquests en temps real. A partir de la simulació de les distintes formes de transport i de la visualització de la circulació dels diferents agents, s’observa l’impacte de les futures actuacions sobre la xarxa viària. D’aquesta forma es poden detectar possibles punts conflictius.
AUTOTURN: Model de simulació de girs i anàlisi d’àrees d’escombrat a partir del viari actual o futur per a vehicles lleugers, pesants i autobusos.
A Cinesi realitzem diferents tasques de treball de camp per tal d’obtenir tant dades de mobilitat com informació de l’estat de les xarxes. Aquestes són algunes d’elles:
1. Aforaments/
Automàtics. Màquines d’aforament automàtic per registrar la intensitat del trànsit i la velocitat dels vehicles. Permeten conèixer l’evolució horària i diària per tipologia de vehicle i sentit de circulació.
Direccionals. Amb l’objectiu de conèixer l’itinerari que realitzen els vianants, bicicletes, vehicles privats, vehicles pesants, etc.
Lectura de matrícules. Per obtenir l’itinerari de vehicles a motor mitjançant el control dels accessos i de punts de control intermedis.
Aparcament. Anàlisi de l’ocupació (temps que roman ocupada cada plaça) i rotació (nombre de vehicles que estacionen), identificació de la residència dels vehicles estacionats i il·legalitat en l’aparcament.
2. Inventaris/
Anàlisi dels aspectes físics de les xarxes i recull fotogràfic i/o vídeo que, d’una forma molt visual, permeten caracteritzar l’estat de cada tram. Cinesi disposa dels següents recursos materials específics per a dur a terme els inventaris:
—
Vehicle 4×4. Aquest vehicle incorpora un hodòmetre i un inclinòmetre per mesurar la longitud i la inclinació del recorregut, així com un receptor GPS.
—
ArcGis Field Maps. Aplicació mòbil que agilitza el procés de captura de dades durant el treball de camp de manera precisa per tractar-les a l’oficina.
—
A Cinesi també som especialistes en la supervisió i anàlisi d’enquestes per conèixer hàbits de mobilitat. Són una font cabdal per recolzar les diagnosis i els plans d’acció que proposem. Es poden subcontractar a empreses d’estudi de mercat, Cinesi portant-ne la supervisió, o bé fer-se directament des de Cinesi amb personal contractat per a l’ocasió. Ens ocupem de les taques següents:
- El disseny de la pròpia enquesta, tenint en compte els objectius que se’n volen extreure.
- La selecció de la mostra, ja sigui definida aleatòriament o bé d’un col·lectiu determinat.
- La realització de la pròpia enquesta si escau.
- L’entrada de dades si escau.
- L’explotació de les bases de dades obtingudes.
La tècnica del “client misteriós” (mistery shopper), permet obtenir informació detallada de les condicions de prestació d’un servei de transport. És una eina fonamental per mesurar, analitzar i millorar els aspectes relacionats amb l’Atenció al Client.
Actuant de forma anònima com a clients normals, avaluadors especialitzats valoren aspectes clau relacionats amb la percepció dels usuaris del servei com per exemple, la informació a bord i a les parades, la qualitat de la conducció, la neteja i estat de manteniment interior i exterior dels vehicles així com de les parades, etc.
L’informe resultant que presenta Cinesi inclou tota la informació recollida, amb valoracions quantitatives i qualitatives, i les corresponents propostes de millora.
Els contaminants que el transport emet a l’atmosfera tenen una repercussió negativa sobre el medi ambient. És molt important conèixer i quantificar la seva magnitud per poder prendre mesures.
Cinesi realitza càlculs d’emissions i indicadors ambientals en funció de les xarxes de transport (urbana i interurbana) i dels objectius ambientals considerats, que permeten comparar la quota modal i les emissions existents amb les projectades en escenaris futurs.
Una de les eines que utilitzem és l’AMBIMOB 2.0, de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat, que permet l’avaluació ambiental de les mesures dels Plans de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) que, a més de la variació de les emissions per a cada contaminant, permet observar la contribució de les mesures amb les reduccions previstes als PDM (Plans Directors de Mobilitat).
—
—
L’auditoria ADVANCE és una eina de certificació per a millorar els Plans de Mobilitat Urbana Sostenible, analitzant els punts forts i febles de la planificació de la mobilitat actual d’una ciutat i oferint indicacions de com millorar-la en termes de sostenibilitat.
—
—
Els beneficis per a les ciutats que participen en un procés de certificació ADVANCE són molts:
—
- Recepció d’un Pla d’Acció ADVANCE que inclou recomanacions d’accions.
- Benchmarking amb altres municipis a nivell europeu.
- Millora de la imatge de la ciutat, que es mostra com a innovadora i sostenible.
- Certificació ADVANCE, reconeguda a nivell europeu.
—
—
BYPAD, acrònim de Bicycle Policy Audit, és una eina desenvolupada per un consorci internacional d’experts del món de la bicicleta com a part d’un projecte finançat per la UE. El BYPAD proporciona una visió general de les mesures i estructures aplicades en la política local del ciclisme.
—
Amb l’ús d’aquesta eina, a Cinesi podem avaluar la qualitat de la política ciclista de les ciutats, mitjançant l’anàlisi dels punts forts i febles i fer suggeriments concrets sobre com millorar la seva política ciclista en el futur.
El Geomarketing es pot definir com la tècnica d’analitzar de quina manera les variables geogràfiques afecten un negoci o una activitat. Mitjançant la geolocalització i l’anàlisi geoespacial podem tenir un coneixement global dels clients o usuaris d’un determinat equipament, d’un negoci, d’un mitjà de transport, etc.
Aquesta eina és vital per respondre a preguntes tan importants com: on estan els meus clients i com es comporten?, on està la competència?, on puc obrir un nou negoci? o com d’accessible és la meva localització i quina cobertura geogràfica té?
A Cinesi estem familiaritzats amb les eines del geomarketing i sabem com d’útil és per a les empreses per conèixer acuradament el comportament i la mobilitat dels seus clients.
—
Anàlisi de variables significatives
L’anàlisi de variables significatives (entre d’altres, demanda, competència, àrea d’influència o accessibilitat) permet tenir un coneixement precís de la realitat i poder prendre les decisions més encertades quant a la localització òptima per obrir un establiment, el coneixement de la zona de captació de clients potencials o la ubicació de la competència.
—
Anàlisi de necessitats específiques
A part de l’estudi de les variables significatives d’un negoci, el geomarketing és també molt útil per analitzar necessitats específiques, molt concretes, del tipus:
- Rutes de distribució i punts de venta.
- Àrees d’influència de xarxes de transport.
- Reorganització de punts de venta o sucursals
- Estudi de les zones de canibalització
- Identificació de zones no cobertes per una xarxa de mercat
- Bustiada i Mailing
—
El SIG (Sistema d’Informació Geogràfica) és una eina sofisticada d’anàlisi que utilitzem habitualment i que s’engloba en el grup de noves tecnologies de la informació. És un sistema capaç d’emmagatzemar, analitzar i mostrar informació geogràfica. Té, per tant, la particularitat d’integrar la variable espacial, i això el converteix en una eina molt potent per recolzar qualsevol tipus d’estudi o projecte, per tal d’ajudar a la presa de decisions.
En els gràfics de la imatge d’aquí dalt es poden veure algunes de les seves aplicacions en projectes de Cinesi.
Els models de simulació són programes informàtics de gran utilitat que permeten planificar i gestionar el transport. Entre les seves aplicacions destaquen l’anàlisi de xarxes, l’anàlisi de transport de viatgers, la creació de models de demanda i planificació del transport, el disseny de rutes de vehicles i logística, així com la gestió del territori, entre d’altres.
A Cinesi utilitzem dos models de simulació en funció de l’àmbit d’estudi, el TransCAD, pels àmbits macroscòpics i l’AIMSUN, per àmbits més petits.
TransCAD. És un model de simulació macroscòpica que s’utilitza principalment per a estudiar la mobilitat en vies de caràcter supramunicipal. Mitjançant un sistema d’informació geogràfica (SIG), aquest programa permet emmagatzemar i analitzar dades per a qualsevol tipus de transport.
AIMSUN. És un model de simulació de tipus microscòpic i s’utilitza per estudiar la mobilitat en xarxes urbanes. Permet el seguiment vehicle a vehicle i la visualització d’aquests en temps real. A partir de la simulació de les distintes formes de transport i de la visualització de la circulació dels diferents agents, s’observa l’impacte de les futures actuacions sobre la xarxa viària. D’aquesta forma es poden detectar possibles punts conflictius.
A Cinesi realitzem diferents tasques de treball de camp per tal d’obtenir tant dades de mobilitat com informació de l’estat de les xarxes. Aquestes són algunes d’elles:
1. Aforaments/
Automàtics. Màquines d’aforament automàtic per registrar la intensitat del trànsit i la velocitat dels vehicles. Permeten conèixer l’evolució horària i diària per tipologia de vehicle i sentit de circulació.
Direccionals. Amb l’objectiu de conèixer l’itinerari que realitzen els vianants, bicicletes, vehicles privats, vehicles pesants, etc.
Lectura de matrícules. Per obtenir l’itinerari de vehicles a motor mitjançant el control dels accessos i de punts de control intermedis.
Aparcament. Anàlisi de l’ocupació (temps que roman ocupada cada plaça) i rotació (nombre de vehicles que estacionen), identificació de la residència dels vehicles estacionats i il·legalitat en l’aparcament.
2. Inventaris/
Anàlisi dels aspectes físics de les xarxes i recull fotogràfic i/o vídeo que, d’una forma molt visual, permeten caracteritzar l’estat de cada tram. Cinesi disposa dels següents recursos materials específics per a dur a terme els inventaris:
—
Vehicle 4×4. Aquest vehicle incorpora un hodòmetre i un inclinòmetre per mesurar la longitud i la inclinació del recorregut, així com un receptor GPS.
—
Collector for ArcGIS. Aplicació mòbil que agilitza el procés de captura de dades durant el treball de camp de manera precisa per tractar-les a l’oficina.
—
A Cinesi també som especialistes en la supervisió i anàlisi d’enquestes per conèixer hàbits de mobilitat. Són una font cabdal per recolzar les diagnosis i els plans d’acció que proposem. Es poden subcontractar a empreses d’estudi de mercat, Cinesi portant-ne la supervisió, o bé fer-se directament des de Cinesi amb personal contractat per a l’ocasió. Ens ocupem de les taques següents:
- El disseny de la pròpia enquesta, tenint en compte els objectius que se’n volen extreure.
- La selecció de la mostra, ja sigui definida aleatòriament o bé d’un col·lectiu determinat.
- La realització de la pròpia enquesta si escau.
- L’entrada de dades si escau.
- L’explotació de les bases de dades obtingudes.
La tècnica del “client misteriós” (mistery shopper), permet obtenir informació detallada de les condicions de prestació d’un servei de transport. És una eina fonamental per mesurar, analitzar i millorar els aspectes relacionats amb l’Atenció al Client.
Actuant de forma anònima com a clients normals, avaluadors especialitzats valoren aspectes clau relacionats amb la percepció dels usuaris del servei com per exemple, la informació a bord i a les parades, la qualitat de la conducció, la neteja i estat de manteniment interior i exterior dels vehicles així com de les parades, etc.
L’informe resultant que presenta Cinesi inclou tota la informació recollida, amb valoracions quantitatives i qualitatives, i les corresponents propostes de millora.
Els contaminants que el transport emet a l’atmosfera tenen una repercussió negativa sobre el medi ambient. És molt important conèixer i quantificar la seva magnitud per poder prendre mesures.
Cinesi realitza càlculs d’emissions i indicadors ambientals en funció de les xarxes de transport (urbana i interurbana) i dels objectius ambientals considerats, que permeten comparar la quota modal i les emissions existents amb les projectades en escenaris futurs.
Una de les eines que utilitzem és l’AMBIMOB 2.0, de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat, que permet l’avaluació ambiental de les mesures dels Plans de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) que, a més de la variació de les emissions per a cada contaminant, permet observar la contribució de les mesures amb les reduccions previstes als PDM (Plans Directors de Mobilitat).
L’auditoria ADVANCE és una eina de certificació per a millorar els Plans de Mobilitat Urbana Sostenible, analitzant els punts forts i febles de la planificació de la mobilitat actual d’una ciutat i oferint indicacions de com millorar-la en termes de sostenibilitat.
—
Els beneficis per a les ciutats que participen en un procés de certificació ADVANCE són molts:
—
- Recepció d’un Pla d’Acció ADVANCE que inclou recomanacions d’accions.
- Benchmarking amb altres municipis a nivell europeu.
- Millora de la imatge de la ciutat, que es mostra com a innovadora i sostenible.
- Certificació ADVANCE, reconeguda a nivell europeu.
BYPAD, acrònim de Bicycle Policy Audit, és una eina desenvolupada per un consorci internacional d’experts del món de la bicicleta com a part d’un projecte finançat per la UE. El BYPAD proporciona una visió general de les mesures i estructures aplicades en la política local del ciclisme.
—
Amb l’ús d’aquesta eina, a Cinesi podem avaluar la qualitat de la política ciclista de les ciutats, mitjançant l’anàlisi dels punts forts i febles i fer suggeriments concrets sobre com millorar la seva política ciclista en el futur.
El Geomarketing es pot definir com la tècnica d’analitzar de quina manera les variables geogràfiques afecten un negoci o una activitat. Mitjançant la geolocalització i l’anàlisi geoespacial podem tenir un coneixement global dels clients o usuaris d’un determinat equipament, d’un negoci, d’un mitjà de transport, etc.
Aquesta eina és vital per respondre a preguntes tan importants com: on estan els meus clients i com es comporten?, on està la competència?, on puc obrir un nou negoci? o com d’accessible és la meva localització i quina cobertura geogràfica té?
A Cinesi estem familiaritzats amb les eines del geomarketing i sabem com d’útil és per a les empreses per conèixer acuradament el comportament i la mobilitat dels seus clients.
—
Anàlisi de variables significatives
L’anàlisi de variables significatives (entre d’altres, demanda, competència, àrea d’influència o accessibilitat) permet tenir un coneixement precís de la realitat i poder prendre les decisions més encertades quant a la localització òptima per obrir un establiment, el coneixement de la zona de captació de clients potencials o la ubicació de la competència.
—
Anàlisi de necessitats específiques
A part de l’estudi de les variables significatives d’un negoci, el geomarketing és també molt útil per analitzar necessitats específiques, molt concretes, del tipus:
- Rutes de distribució i punts de venta.
- Àrees d’influència de xarxes de transport.
- Reorganització de punts de venta o sucursals
- Estudi de les zones de canibalització
- Identificació de zones no cobertes per una xarxa de mercat
- Bustiada i Mailing
—
Confien en nosaltres/
Parlem?/
Parlem?/
Eines/
El SIG (Sistema d’Informació Geogràfica) és una eina sofisticada d’anàlisi que utilitzem habitualment i que s’engloba en el grup de noves tecnologies de la informació. És un sistema capaç d’emmagatzemar, analitzar i mostrar informació geogràfica. Té, per tant, la particularitat d’integrar la variable espacial, i això el converteix en una eina molt potent per recolzar qualsevol tipus d’estudi o projecte, per tal d’ajudar a la presa de decisions.
En els gràfics de la imatge d’aquí dalt es poden veure algunes de les seves aplicacions en projectes de Cinesi.
Els models de simulació són programes informàtics de gran utilitat que permeten planificar i gestionar el transport. Entre les seves aplicacions destaquen l’anàlisi de xarxes, l’anàlisi de transport de viatgers, la creació de models de demanda i planificació del transport, el disseny de rutes de vehicles i logística, així com la gestió del territori, entre d’altres.
A Cinesi utilitzem dos models de simulació en funció de l’àmbit d’estudi, el TransCAD, pels àmbits macroscòpics i l’AIMSUN, per àmbits més petits.
TransCAD. És un model de simulació macroscòpica que s’utilitza principalment per a estudiar la mobilitat en vies de caràcter supramunicipal. Mitjançant un sistema d’informació geogràfica (SIG), aquest programa permet emmagatzemar i analitzar dades per a qualsevol tipus de transport.
AIMSUN. És un model de simulació de tipus microscòpic i s’utilitza per estudiar la mobilitat en xarxes urbanes. Permet el seguiment vehicle a vehicle i la visualització d’aquests en temps real. A partir de la simulació de les distintes formes de transport i de la visualització de la circulació dels diferents agents, s’observa l’impacte de les futures actuacions sobre la xarxa viària. D’aquesta forma es poden detectar possibles punts conflictius.
AUTOTURN: Model de simulació de girs i anàlisi d’àrees d’escombrat a partir del viari actual o futur per a vehicles lleugers, pesants i autobusos.
A Cinesi realitzem diferents tasques de treball de camp per tal d’obtenir tant dades de mobilitat com informació de l’estat de les xarxes. Aquestes són algunes d’elles:
1. Aforaments/
Automàtics. Màquines d’aforament automàtic per registrar la intensitat del trànsit i la velocitat dels vehicles. Permeten conèixer l’evolució horària i diària per tipologia de vehicle i sentit de circulació.
Direccionals. Amb l’objectiu de conèixer l’itinerari que realitzen els vianants, bicicletes, vehicles privats, vehicles pesants, etc.
Lectura de matrícules. Per obtenir l’itinerari de vehicles a motor mitjançant el control dels accessos i de punts de control intermedis.
Aparcament. Anàlisi de l’ocupació (temps que roman ocupada cada plaça) i rotació (nombre de vehicles que estacionen), identificació de la residència dels vehicles estacionats i il·legalitat en l’aparcament.
2. Inventaris/
Anàlisi dels aspectes físics de les xarxes i recull fotogràfic i/o vídeo que, d’una forma molt visual, permeten caracteritzar l’estat de cada tram. Cinesi disposa dels següents recursos materials específics per a dur a terme els inventaris:
—
Vehicle 4×4. Aquest vehicle incorpora un hodòmetre i un inclinòmetre per mesurar la longitud i la inclinació del recorregut, així com un receptor GPS.
—
ArcGis Field Maps. Aplicació mòbil que agilitza el procés de captura de dades durant el treball de camp de manera precisa per tractar-les a l’oficina.
—
A Cinesi també som especialistes en la supervisió i anàlisi d’enquestes per conèixer hàbits de mobilitat. Són una font cabdal per recolzar les diagnosis i els plans d’acció que proposem. Es poden subcontractar a empreses d’estudi de mercat, Cinesi portant-ne la supervisió, o bé fer-se directament des de Cinesi amb personal contractat per a l’ocasió. Ens ocupem de les taques següents:
- El disseny de la pròpia enquesta, tenint en compte els objectius que se’n volen extreure.
- La selecció de la mostra, ja sigui definida aleatòriament o bé d’un col·lectiu determinat.
- La realització de la pròpia enquesta si escau.
- L’entrada de dades si escau.
- L’explotació de les bases de dades obtingudes.
La tècnica del “client misteriós” (mistery shopper), permet obtenir informació detallada de les condicions de prestació d’un servei de transport. És una eina fonamental per mesurar, analitzar i millorar els aspectes relacionats amb l’Atenció al Client.
Actuant de forma anònima com a clients normals, avaluadors especialitzats valoren aspectes clau relacionats amb la percepció dels usuaris del servei com per exemple, la informació a bord i a les parades, la qualitat de la conducció, la neteja i estat de manteniment interior i exterior dels vehicles així com de les parades, etc.
L’informe resultant que presenta Cinesi inclou tota la informació recollida, amb valoracions quantitatives i qualitatives, i les corresponents propostes de millora.
Els contaminants que el transport emet a l’atmosfera tenen una repercussió negativa sobre el medi ambient. És molt important conèixer i quantificar la seva magnitud per poder prendre mesures.
Cinesi realitza càlculs d’emissions i indicadors ambientals en funció de les xarxes de transport (urbana i interurbana) i dels objectius ambientals considerats, que permeten comparar la quota modal i les emissions existents amb les projectades en escenaris futurs.
Una de les eines que utilitzem és l’AMBIMOB 2.0, de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat, que permet l’avaluació ambiental de les mesures dels Plans de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) que, a més de la variació de les emissions per a cada contaminant, permet observar la contribució de les mesures amb les reduccions previstes als PDM (Plans Directors de Mobilitat).
—
—
L’auditoria ADVANCE és una eina de certificació per a millorar els Plans de Mobilitat Urbana Sostenible, analitzant els punts forts i febles de la planificació de la mobilitat actual d’una ciutat i oferint indicacions de com millorar-la en termes de sostenibilitat.
—
—
Els beneficis per a les ciutats que participen en un procés de certificació ADVANCE són molts:
—
- Recepció d’un Pla d’Acció ADVANCE que inclou recomanacions d’accions.
- Benchmarking amb altres municipis a nivell europeu.
- Millora de la imatge de la ciutat, que es mostra com a innovadora i sostenible.
- Certificació ADVANCE, reconeguda a nivell europeu.
—
—
BYPAD, acrònim de Bicycle Policy Audit, és una eina desenvolupada per un consorci internacional d’experts del món de la bicicleta com a part d’un projecte finançat per la UE. El BYPAD proporciona una visió general de les mesures i estructures aplicades en la política local del ciclisme.
—
Amb l’ús d’aquesta eina, a Cinesi podem avaluar la qualitat de la política ciclista de les ciutats, mitjançant l’anàlisi dels punts forts i febles i fer suggeriments concrets sobre com millorar la seva política ciclista en el futur.
El Geomarketing es pot definir com la tècnica d’analitzar de quina manera les variables geogràfiques afecten un negoci o una activitat. Mitjançant la geolocalització i l’anàlisi geoespacial podem tenir un coneixement global dels clients o usuaris d’un determinat equipament, d’un negoci, d’un mitjà de transport, etc.
Aquesta eina és vital per respondre a preguntes tan importants com: on estan els meus clients i com es comporten?, on està la competència?, on puc obrir un nou negoci? o com d’accessible és la meva localització i quina cobertura geogràfica té?
A Cinesi estem familiaritzats amb les eines del geomarketing i sabem com d’útil és per a les empreses per conèixer acuradament el comportament i la mobilitat dels seus clients.
—
Anàlisi de variables significatives
L’anàlisi de variables significatives (entre d’altres, demanda, competència, àrea d’influència o accessibilitat) permet tenir un coneixement precís de la realitat i poder prendre les decisions més encertades quant a la localització òptima per obrir un establiment, el coneixement de la zona de captació de clients potencials o la ubicació de la competència.
—
Anàlisi de necessitats específiques
A part de l’estudi de les variables significatives d’un negoci, el geomarketing és també molt útil per analitzar necessitats específiques, molt concretes, del tipus:
- Rutes de distribució i punts de venta.
- Àrees d’influència de xarxes de transport.
- Reorganització de punts de venta o sucursals
- Estudi de les zones de canibalització
- Identificació de zones no cobertes per una xarxa de mercat
- Bustiada i Mailing
—
El SIG (Sistema d’Informació Geogràfica) és una eina sofisticada d’anàlisi que utilitzem habitualment i que s’engloba en el grup de noves tecnologies de la informació. És un sistema capaç d’emmagatzemar, analitzar i mostrar informació geogràfica. Té, per tant, la particularitat d’integrar la variable espacial, i això el converteix en una eina molt potent per recolzar qualsevol tipus d’estudi o projecte, per tal d’ajudar a la presa de decisions.
En els gràfics de la imatge d’aquí dalt es poden veure algunes de les seves aplicacions en projectes de Cinesi.
Els models de simulació són programes informàtics de gran utilitat que permeten planificar i gestionar el transport. Entre les seves aplicacions destaquen l’anàlisi de xarxes, l’anàlisi de transport de viatgers, la creació de models de demanda i planificació del transport, el disseny de rutes de vehicles i logística, així com la gestió del territori, entre d’altres.
A Cinesi utilitzem dos models de simulació en funció de l’àmbit d’estudi, el TransCAD, pels àmbits macroscòpics i l’AIMSUN, per àmbits més petits.
TransCAD. És un model de simulació macroscòpica que s’utilitza principalment per a estudiar la mobilitat en vies de caràcter supramunicipal. Mitjançant un sistema d’informació geogràfica (SIG), aquest programa permet emmagatzemar i analitzar dades per a qualsevol tipus de transport.
AIMSUN. És un model de simulació de tipus microscòpic i s’utilitza per estudiar la mobilitat en xarxes urbanes. Permet el seguiment vehicle a vehicle i la visualització d’aquests en temps real. A partir de la simulació de les distintes formes de transport i de la visualització de la circulació dels diferents agents, s’observa l’impacte de les futures actuacions sobre la xarxa viària. D’aquesta forma es poden detectar possibles punts conflictius.
A Cinesi realitzem diferents tasques de treball de camp per tal d’obtenir tant dades de mobilitat com informació de l’estat de les xarxes. Aquestes són algunes d’elles:
1. Aforaments/
Automàtics. Màquines d’aforament automàtic per registrar la intensitat del trànsit i la velocitat dels vehicles. Permeten conèixer l’evolució horària i diària per tipologia de vehicle i sentit de circulació.
Direccionals. Amb l’objectiu de conèixer l’itinerari que realitzen els vianants, bicicletes, vehicles privats, vehicles pesants, etc.
Lectura de matrícules. Per obtenir l’itinerari de vehicles a motor mitjançant el control dels accessos i de punts de control intermedis.
Aparcament. Anàlisi de l’ocupació (temps que roman ocupada cada plaça) i rotació (nombre de vehicles que estacionen), identificació de la residència dels vehicles estacionats i il·legalitat en l’aparcament.
2. Inventaris/
Anàlisi dels aspectes físics de les xarxes i recull fotogràfic i/o vídeo que, d’una forma molt visual, permeten caracteritzar l’estat de cada tram. Cinesi disposa dels següents recursos materials específics per a dur a terme els inventaris:
—
Vehicle 4×4. Aquest vehicle incorpora un hodòmetre i un inclinòmetre per mesurar la longitud i la inclinació del recorregut, així com un receptor GPS.
—
Collector for ArcGIS. Aplicació mòbil que agilitza el procés de captura de dades durant el treball de camp de manera precisa per tractar-les a l’oficina.
—
A Cinesi també som especialistes en la supervisió i anàlisi d’enquestes per conèixer hàbits de mobilitat. Són una font cabdal per recolzar les diagnosis i els plans d’acció que proposem. Es poden subcontractar a empreses d’estudi de mercat, Cinesi portant-ne la supervisió, o bé fer-se directament des de Cinesi amb personal contractat per a l’ocasió. Ens ocupem de les taques següents:
- El disseny de la pròpia enquesta, tenint en compte els objectius que se’n volen extreure.
- La selecció de la mostra, ja sigui definida aleatòriament o bé d’un col·lectiu determinat.
- La realització de la pròpia enquesta si escau.
- L’entrada de dades si escau.
- L’explotació de les bases de dades obtingudes.
La tècnica del “client misteriós” (mistery shopper), permet obtenir informació detallada de les condicions de prestació d’un servei de transport. És una eina fonamental per mesurar, analitzar i millorar els aspectes relacionats amb l’Atenció al Client.
Actuant de forma anònima com a clients normals, avaluadors especialitzats valoren aspectes clau relacionats amb la percepció dels usuaris del servei com per exemple, la informació a bord i a les parades, la qualitat de la conducció, la neteja i estat de manteniment interior i exterior dels vehicles així com de les parades, etc.
L’informe resultant que presenta Cinesi inclou tota la informació recollida, amb valoracions quantitatives i qualitatives, i les corresponents propostes de millora.
Els contaminants que el transport emet a l’atmosfera tenen una repercussió negativa sobre el medi ambient. És molt important conèixer i quantificar la seva magnitud per poder prendre mesures.
Cinesi realitza càlculs d’emissions i indicadors ambientals en funció de les xarxes de transport (urbana i interurbana) i dels objectius ambientals considerats, que permeten comparar la quota modal i les emissions existents amb les projectades en escenaris futurs.
Una de les eines que utilitzem és l’AMBIMOB 2.0, de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat, que permet l’avaluació ambiental de les mesures dels Plans de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) que, a més de la variació de les emissions per a cada contaminant, permet observar la contribució de les mesures amb les reduccions previstes als PDM (Plans Directors de Mobilitat).
L’auditoria ADVANCE és una eina de certificació per a millorar els Plans de Mobilitat Urbana Sostenible, analitzant els punts forts i febles de la planificació de la mobilitat actual d’una ciutat i oferint indicacions de com millorar-la en termes de sostenibilitat.
—
Els beneficis per a les ciutats que participen en un procés de certificació ADVANCE són molts:
—
- Recepció d’un Pla d’Acció ADVANCE que inclou recomanacions d’accions.
- Benchmarking amb altres municipis a nivell europeu.
- Millora de la imatge de la ciutat, que es mostra com a innovadora i sostenible.
- Certificació ADVANCE, reconeguda a nivell europeu.
BYPAD, acrònim de Bicycle Policy Audit, és una eina desenvolupada per un consorci internacional d’experts del món de la bicicleta com a part d’un projecte finançat per la UE. El BYPAD proporciona una visió general de les mesures i estructures aplicades en la política local del ciclisme.
—
Amb l’ús d’aquesta eina, a Cinesi podem avaluar la qualitat de la política ciclista de les ciutats, mitjançant l’anàlisi dels punts forts i febles i fer suggeriments concrets sobre com millorar la seva política ciclista en el futur.
El Geomarketing es pot definir com la tècnica d’analitzar de quina manera les variables geogràfiques afecten un negoci o una activitat. Mitjançant la geolocalització i l’anàlisi geoespacial podem tenir un coneixement global dels clients o usuaris d’un determinat equipament, d’un negoci, d’un mitjà de transport, etc.
Aquesta eina és vital per respondre a preguntes tan importants com: on estan els meus clients i com es comporten?, on està la competència?, on puc obrir un nou negoci? o com d’accessible és la meva localització i quina cobertura geogràfica té?
A Cinesi estem familiaritzats amb les eines del geomarketing i sabem com d’útil és per a les empreses per conèixer acuradament el comportament i la mobilitat dels seus clients.
—
Anàlisi de variables significatives
L’anàlisi de variables significatives (entre d’altres, demanda, competència, àrea d’influència o accessibilitat) permet tenir un coneixement precís de la realitat i poder prendre les decisions més encertades quant a la localització òptima per obrir un establiment, el coneixement de la zona de captació de clients potencials o la ubicació de la competència.
—
Anàlisi de necessitats específiques
A part de l’estudi de les variables significatives d’un negoci, el geomarketing és també molt útil per analitzar necessitats específiques, molt concretes, del tipus:
- Rutes de distribució i punts de venta.
- Àrees d’influència de xarxes de transport.
- Reorganització de punts de venta o sucursals
- Estudi de les zones de canibalització
- Identificació de zones no cobertes per una xarxa de mercat
- Bustiada i Mailing
—